Likwidacja szkód w social mediach?
Towarzystwo ubezpieczeniowe Warta umożliwia swoim klientom zgłaszanie szkód za pośrednictwem aplikacji Messenger – popularnego komunikatora połączonego z Facebookiem.
Mobilna likwidacja szkód
Najnowsze technologie dostępne w Messengerze pozwalają zgłosić szkodę z poziomu tej aplikacji. Klient posiadający smartfona może przejść przez proces likwidacji szkód bez kontaktu telefonicznego z ubezpieczycielem czy też spotkania z rzeczoznawcą. Ta opcja może odnieść sukces, bo, jak przypomina wiceprezes zarządu Warty, z Facebooka korzysta dziennie ponad 11 mln Polaków. Warta postanowiła to wykorzystać. Klienci ubezpieczyciela mogą za pośrednictwem chatbota zada towarzystwu pytania dotyczące produktów czy samej firmy. Jeśli pytanie jest za trudne, następuje automatyczne połączenie z konsultantem – dzięki synchronizacji Messengera z Działem Obsługi Klienta. Wykorzystanie chatbota sprawia, że klienci mają zagwarantowany kontakt z towarzystwem przez całą dobę.
Messenger służy zatem Warcie do obsługi zgłoszeń szkód, jako baza wiedzy i pole kontaktu konsultantów z klientami. Z pewnością tego rodzaju funkcjonalności pozwalają rozwijać obsługę klienta i skracać dystans pomiędzy ubezpieczycielem i konsumentami.
MZ