Mówi się w branży…
Poniżej, jak co miesiąc, prezentujemy zbiór wypowiedzi osób związanych z polskim rynkiem ubezpieczeniowym. W zebranych cytatach pojawiają się takie wątki jak wyniki sektora ubezpieczeń komunikacyjnych OC, wpływ naszej branży na krajową gospodarkę czy około ubepzieczeniowa kampania edukacyjna.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych ERGO Hestia proponuje klientom specjalnie przygotowaną ofertę ubezpieczeń. Oto jak opisuje ją Kamila Lewnau, zastępca dyrektora Biura Ubezpieczeń Indywidualnych ERGO Hestii:
Na co dzień uwzględniamy potrzeby różnych grup klientów, aby nasi agenci mogli jak najlepiej dostosować ubezpieczenie. Między innymi dlatego w ramach ochrony rzeczy osobistych nasi klienci mogą ubezpieczyć aparat słuchowy czy protezę. Wybierając ubezpieczenie assistance możemy być pewni, że ERGO Hestia zaopiekuje się również niepełnosprawnym dzieckiem. Jeśli trzeba, w przypadku awarii samochodu, organizujemy auto zastępcze dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a dodatkowe wyposażenie pojazdu dostosowujące pojazd do potrzeb osób niepełnosprawnych ubezpieczamy w ramach wyposażenia standardowego.
Źródło: ERGO HESTIA
„Jak ubezpieczenia zmieniają Polskę i Polaków” to raport przygotowany przez Polską Izbę Ubezpieczeń (PIU), opisujący wpływ branży ubezpieczeniowej na życie, gospodarkę i przedsiębiorstwa. Polscy ubezpieczyciele zapewniają dostęp do ubezpieczenia zdrowotnego dla 2 milionów Polaków, chronią 1,7 bln zł majątku firm i tworzą 225 tys. miejsc pracy w gospodarce. Tak odniósł się do wyników raportu Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń:
Ubezpieczenia mają olbrzymie znaczenie dla społeczeństwa w całości, ale też dla jednostki. Ubezpieczenia każdego z nas to ochrona naszego majątku, zdrowia, emerytur. Jeżeli zdarzy się nieszczęście, rodzina ma zapewnione środki do życia. Ubezpieczenia są naprawdę stałym elementem naszego życia, na który powinniśmy zwracać olbrzymią uwagę, a który być może z racji stopnia naszej zamożności nie jest wystarczająco brany pod uwagę przez osoby indywidualne.
Źródło: Interia
I ponownie Jan Grzegorz Prądzyński – tym razem komentuje obecną sytuację na rynku ubezpieczeń OC, który przez ostatnie 10 lat odnotował stratę 7,5 mld zł:
W którymś momencie musiało dojść do wyrównania. Jednak zaczynają się te same mechanizmy prowadzące do wojny cenowej. Wchodzą na rynek gracze, którzy nie mają obciążeń starymi szkodami. Nie są też odpowiedzialni przed naszym nadzorem. Mogą robić składki, które nie są adekwatne do kosztów. Pozostali gracze muszą jakoś się dostosowywać i niestety idziemy w kierunku kolejnej wojny cenowej.
Źródło: Rzeczpospolita
Volkswagen Group Polska rozpoczął kampanię edukacyjną pod hasłem „Ubezpieczenia bez wpadek na każdy wypadek”. Tak odniósł się do całej akcji Wojciech Merło, przedstawiciel firmy:
Celem ubezpieczenia jest pokrycie kosztów związanych z wystąpieniem szkody, w tym naprawy prowadzącej do przywrócenia samochodu do stanu sprzed zdarzenia. Zaawansowane rozwiązania technologiczne stosowane w samochodach stanowią nie lada wyzwanie dla serwisów realizujących naprawy. Poprzez kampanię chcemy zwrócić uwagę na to, iż wybór odpowiedniego ubezpieczenia daje możliwość pokrycia kosztów naprawy wykonanej przy użyciu oryginalnych części oraz przez odpowiednio przygotowane do tego Autoryzowane Serwisy.
Źródło: Wirtualne Media