Mówi się w branży
Miniony miesiąc obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Sytuacje na rynku ubezpieczeń skomentowali: Jarosław Matusiewicz, przewodniczący Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG), Maciej Fedyna z zarządu spółek Grupy Generali, Dorota M. Fal, doradca zarządu PIU skomentowała wzrost rynku prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych, Sława Cwalińska-Weychert, wiceprezes Funduszu oraz Adam Moczydłowski, dyrektor zarządzający odpowiadający w AXA za kanały tradycyjne.
1. Jarosław Matusiewicz, przewodniczący Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) skomentował uchwałę o powołaniu Małgorzaty Ślepowrońskiej, dotychczasowego członka zarządu, na stanowisko prezesa.
– Małgorzata Ślepowrońska jest świetnym kandydatem na prezesa Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. W UFG odpowiadała za rozbudowę baz danych oraz rozwój informatyczny kluczowych procesów, które są dziś strategicznym kierunkiem zmian w Fundusz. Równocześnie bardzo doceniam to, co Elżbieta Wanat-Połeć zrobiła dla UFG przez te wszystkie lata. Dziękuję za jej ogromny wkład w budowanie Funduszu i jego znaczenia dla rynku ubezpieczeniowego. Bez jej zaangażowania nie byłoby to możliwe.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
2. Maciej Fedyna z zarządu spółek Grupy Generali opowiadał o tym, jak wygląda praktyczna realizacja globalnej strategii na polskim rynku:
– Miniony rok był dla nas bardzo ważny. Z jednej strony weszliśmy na rynek ubezpieczeń rolnych, przejmując Concordię, a z drugiej pozyskaliśmy nowy podmiot specjalizujący się w zarządzaniu aktywami, czyli Union Investment, dziś Generali Investments. Chcemy to zrobić perfekcyjną likwidacją szkód „bez małego druku”, najlepszą na rynku ofertą produktową oraz wyjątkowym wsparciem dla dystrybutorów, a wszystko to z wykorzystaniem najnowszych technologii.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
3. Dorota M. Fal, doradca zarządu PIU skomentowała wzrost rynku prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych.
– Rośnie także liczba osób objętych ubezpieczeniem grupowym. Pracodawcy chcą zapewnić swoim pracownikom szerszy dostęp do świadczeń medycznych. Podyktowane jest to z jednej strony kwestiami medycznymi, z drugiej – walką o pracownika. Z raportu badania „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2019 roku” firmy Sedlak&Sedlak, dodatkowy pakiet opieki medycznej był najpowszechniejszym świadczeniem dodatkowym pożądanym przez pracowników. (…) Rośnie także liczba osób objętych ubezpieczeniem grupowym. Pracodawcy chcą zapewnić swoim pracownikom szerszy dostęp do świadczeń medycznych. Podyktowane jest to z jednej strony kwestiami medycznymi, z drugiej – walką o pracownika. Z raportu badania „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2019 roku” firmy Sedlak&Sedlak, dodatkowy pakiet opieki medycznej był najpowszechniejszym świadczeniem dodatkowym pożądanym przez pracowników.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
4. Sława Cwalińska-Weychert, wiceprezes Funduszu skomentowała łączne wypłaty Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) za nieubezpieczonych i nieznanych sprawców w, które w 2018 roku wyniosły ponad 97 mln zł, o 5% mniej niż rok wcześniej. Z kolei w I półroczu 2019 r. spadły o 7%.
– Mniej wypłat to przede wszystkim efekt spadku liczby zgłoszeń o przyznanie świadczenia po śmierci osoby bliskiej w wypadku drogowym. Taki trend wynika z wyeksplorowania przez kancelarie odszkodowawcze spraw śmiertelnych wypadków sprzed kilkunastu lat, a także spadku liczby wypadków śmiertelnych na polskich drogach w kolejnych latach ostatniej dekady.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
5. Adam Moczydłowski, dyrektor zarządzający odpowiadający w AXA za kanały tradycyjne odniósł się do roli omnikanałowości.
– Do tej pory agent nie miał dostępu do kalkulacji, którą klient wykonał na stronie WWW lub w innym kanale. Różnice w cenie wynikały z nieujednoliconych taryfikacji albo nieścisłych informacji podawanych przez klienta w formularzach internetowych. Teraz agent widzi dokładnie, co klient wpisał i jaką cenę system mu zaproponował. Ta sama cena będzie obowiązywać niezależnie od kanału, który klient wybierze, żeby się ubezpieczyć (…) W centrum omnikanałowości jest klient, który sam wybiera, jak chce kupić ubezpieczenie. Bardzo wielu Polaków najchętniej przegląda oferty w internecie, ale na domknięcie transakcji udaje się do zaufanego agenta. Do tej pory zdarzało się, że ceny w różnych kanałach nie były jednolite. Głównym powodem był fakt, że klient w internecie nie podawał precyzyjnie wszystkich danych dotyczących swojego pojazdu i szkodowości. Teraz agent będzie miał 100% wglądu w kalkulację.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
JN