Aktualności11 maja 2015

Niekorzystny wizerunek ubezpieczycieli

Branża ubezpieczeniowa boryka się z problemem niepochlebnej opinii społecznej.

Jak wskazują badania przeprowadzone przez prof. Dominikę Maison, psychologa z Uniwersytetu Warszawskiego, aż 85% klientów jest przekonanych, że ubezpieczyciele proponują im niepotrzebne i szkodliwe polisy, 70% deklaruje kompletny brak zaufania do towarzystw, a 80% uznaje, że wykorzystują one swoją siłę w relacjach z klientem – podaje „Puls Biznesu”.

Zła ocena ubezpieczycieli w oczach ich klientów to efekt afer związanych z nieprawidłowościami w polisach inwestycyjnych. Główną przyczyną niezadowolenia są polisy z funduszami kapitałowymi, które zmusiły wielu właścicieli ubezpieczonych do szukania sprawiedliwości w sądach.

I choć zdaniem Aleksandra Wiktorowa, rzecznika ubezpieczonych, liczba osób skarżących się na ubezpieczycieli jest niewielka w stosunku do liczby wszystkich ubezpieczonych, jednak każde negatywne doświadczenie poszkodowanego ma wpływ na wizerunek całej branży.

4117040_m
fot. Ubezpieczycielom zależy na opinii społecznej.

Witold Jaworski, były prezes Allianz Polska, przypomina, że klienci w relacjach z towarzystwami ubezpieczeniowymi mają mocną pozycję. O ich prawa dba rzecznik ubezpieczonych, Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji oraz nadzór finansowy. Nie bez znaczenia jest także szybko rozwijający się segment kancelarii odszkodowawczych.  

Ponadto towarzystwa ubezpieczeniowe coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, jak ważna jest obsługa klienta. Większość firm stara się wychodzić naprzeciw potrzebom klientów jeszcze zanim zgłoszą się ze szkodami.

 

BC

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy