Niekorzystny wizerunek ubezpieczycieli

Branża ubezpieczeniowa boryka się z problemem niepochlebnej opinii społecznej. Jak wskazują badania przeprowadzone przez prof. Dominikę Maison, psychologa z Uniwersytetu

Beata Czaplicka Beata Czaplicka
Opublikowano: 11.05.2015, w kategorii:

Branża ubezpieczeniowa boryka się z problemem niepochlebnej opinii społecznej.

Jak wskazują badania przeprowadzone przez prof. Dominikę Maison, psychologa z Uniwersytetu Warszawskiego, aż 85% klientów jest przekonanych, że ubezpieczyciele proponują im niepotrzebne i szkodliwe polisy, 70% deklaruje kompletny brak zaufania do towarzystw, a 80% uznaje, że wykorzystują one swoją siłę w relacjach z klientem – podaje „Puls Biznesu”.

Zła ocena ubezpieczycieli w oczach ich klientów to efekt afer związanych z nieprawidłowościami w polisach inwestycyjnych. Główną przyczyną niezadowolenia są polisy z funduszami kapitałowymi, które zmusiły wielu właścicieli ubezpieczonych do szukania sprawiedliwości w sądach.

I choć zdaniem Aleksandra Wiktorowa, rzecznika ubezpieczonych, liczba osób skarżących się na ubezpieczycieli jest niewielka w stosunku do liczby wszystkich ubezpieczonych, jednak każde negatywne doświadczenie poszkodowanego ma wpływ na wizerunek całej branży.

4117040_m

fot. Ubezpieczycielom zależy na opinii społecznej.

Witold Jaworski, były prezes Allianz Polska, przypomina, że klienci w relacjach z towarzystwami ubezpieczeniowymi mają mocną pozycję. O ich prawa dba rzecznik ubezpieczonych, Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji oraz nadzór finansowy. Nie bez znaczenia jest także szybko rozwijający się segment kancelarii odszkodowawczych.  

Ponadto towarzystwa ubezpieczeniowe coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, jak ważna jest obsługa klienta. Większość firm stara się wychodzić naprzeciw potrzebom klientów jeszcze zanim zgłoszą się ze szkodami.

 

BC

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Majówka własnym autem za granicą

Majówka własnym autem za granicą

Szkodowi kierowcy płacą za OC więcej

Szkodowi kierowcy płacą za OC więcej

PZU sprzedaje PZU Lietuva

PZU sprzedaje PZU Lietuva