Aktualności27 września 2018

Opóźniony rejestr agentów?

Polska Izba Ubezpieczeń zgłosiła postulat przesunięcia terminu wejścia w życie rozporządzenia w sprawie wniosków o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych i agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające. To jeden z wymogów nakładanych na branżę w nowej ustawie o dystrybucji.

Powodem jest brak wielu informacji na temat wymogów technicznych, jakie muszą spełnić ubezpieczyciele w związku z wprowadzeniem nowego rejestru.

Obowiązek wydania rozporządzenia wynika z art. 54 ust. 4 wchodzącej właśnie z życie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń (Dz. U. poz. 2486 oraz z 2018 r. poz. 378 i 650), której przepisy będą stosowane od 1 października 2018 roku.

Rozporządzenie określa sposób składania wniosków o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych i agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające, sposób składania wniosków o zmianę wpisu do rejestru oraz wykaz dokumentów dołączanych do wyżej wymienionych wniosków. Stanowisko PIU zawierało szereg uwag.

Najważniejszą z nich był postulat przesunięcia daty wejścia w życie rozporządzenia (najpóźniej do 2 października przyszłego roku) lub wprowadzenia okresu przejściowego, co umożliwiłoby ubezpieczycielom adaptację do nowych zasad funkcjonowania rejestru.

PIU podkreśliło, że zakłady wciąż nie dysponują informacjami technicznymi na temat działania tego narzędzia i nie wiedzą, czy np. w procesie rejestracji będą mogły wykorzystać już posiadane funkcjonalności IT, czy muszą wdrożyć nowe. PIU chce zorganizować spotkanie przedstawicieli nadzoru z reprezentantami towarzystw, podczas którego ci ostatni uzyskaliby wszelkie niezbędne informacje, pozwalające im odpowiednio przygotować się do nowych regulacji.

 

JN

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę