Ping An – najcenniejszą marką ubezpieczeniową na świece
Najcenniejszą marką ubezpieczeniową świata jest chiński Ping An Insurance – wynika z rankingu BrandZ 2016 autorstwa firmy Millward Brown. W pierwszej setce zestawienia w sumie znalazły się trzy firmy ubezpieczeniowe.
Jak co roku Millward Brown, firma specjalizująca się w badaniach rynku i opinii publicznej, przedstawiła ranking najcenniejszych marek świata – BrandZ 2016. W opublikowanym raporcie znalazły się trzy firmy ubezpieczeniowe. Najwyższe miejsce uzyskała chińska marka Ping An Insurance, sklasyfikowana na 57. pozycji. Jej wartość została oszacowana na 16,91 mld dol. Na 59. miejscu, znalazł się zeszłoroczny triumfator zestawienia firm ubezpieczeniowych – China Life Insurance, wartość marki szacowana jest na 16,72 mld dol. 98. notę zajęła, debiutująca na liście firma 100 AIA, która została wyceniona na 10,56 mld dol. W tym roku na liście nie pojawił się żaden ubezpieczyciel z rynku innego niż azjatycki.
Badania BrandZ uznaje się za jedne z najbardziej rozpoznawalnych i miarodajnych tego typu zestawień na świecie. Coroczne raporty odzwierciedlają zarówno tempo wzrostu oraz dokładną sumę przychodów. W tym roku łączna kwota wartości firm biorących udział w zestawieniu wyniosła ok. 3,4 kwintyliona dolarów. Raporty BrandZ tworzone są w oparciu o kilka etapów m.in. badania wskaźników wartości danej marki na bazie wywiadów przeprowadzanych z ponad 3 milionami konsumentów na świecie, a także analizy wyników finansowych.