PZU: Nowa kampania „Z życia też zrezygnujesz?”
„Z życia też zrezygnujesz?” to kolejna odsłona kampanii społecznej PZU na rzecz bezpieczeństwa na drogach. Ma na celu przekonanie kierowców do rezygnacji z korzystania z telefonów w trakcie jazdy. Instytut Transportu Samochodowego podaje, że jest to przyczyną co czwartego wypadku w kraju.
Hasło kampanii nawiązuje do badań, według których aż dwie trzecie internautów wolałoby zrezygnować z oglądania telewizji niż z korzystania z telefonu. Niewiele mniej łatwiej niż z telefonu zrezygnowałoby z picia kawy, a połowa – nawet ze swojego zwierzaka.
PZU chce zmieniać przyzwyczajenia polskich kierowców i uświadamiać im zagrożenie mocnym przekazem, stąd hasło kampanii. Odebranie telefonu lub przeczytanie wiadomości w czasie jazdy to realne zagrożenie dla życia, niezależnie od umiejętności kierowcy.
Pierwsza część kampanii – „Prowadzisz? Odłóż telefon” – również przedstawiała cenne informacje dotyczące zagrożeń wynikających z używania telefonu za kierownicą. Ekspertyzy wykazały, że rozmowa przez telefon w trakcie jazdy zwiększa ryzyko wypadku o prawie 20%, a czytanie SMS-ów – aż o połowę. Prawie 60% ankietowanych kierowców przyznało, że rozmawia w trakcie jazdy przez telefon trzymając go przy uchu.
Kampanie „Prowadzisz? Odłóż telefon” i „Z życia też zrezygnujesz?” są częścią programu #10latdłużej. To strategia społeczna PZU na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa i lepszego komfortu życia Polaków. Obejmuje profilaktykę zdrowotną oraz programy edukacyjne i uświadamiające.
AW