Reklamacje w Towarzystwach Ubezpieczeniowych
Jak wynika z opublikowanego niedawno raportu Rzecznika Finansowego, spośród pięciu największych na polskim rynku towarzystw najrzadziej reklamacje składali klienci Ergo Hestii.
Sopocki ubezpieczyciel zadowolenie klientów ze świadczonych usług wykorzystał w rozpoczętej niedawno kampanii reklamowej, w której odnosi się do rankingu Rzecznika Finansowego. Wysoką pozycję w raporcie towarzystwo zawdzięcza prostym formom kontaktu oraz przejrzystym procedurom. Ergo Hestia, w celu pomocy klientom, powołała rzecznika Klienta, który zajmuje się nie tylko złożonymi sprawami reklamacyjnymi, ale również osobistym kontaktem z klientami, którzy potrzebują przystępnego wyjaśnienia obowiązujących przepisów prawa. Od czerwca 2015 roku do Rzecznika Klienta Ergo Hestii zgłosiło się prawie 1500 osób. Skorzystać oni mogli z czterech kanałów kontaktu: telefonu, formularza kontaktowego, profilu w serwisie Facebook oraz czatu.
Warto również wspomnieć, że jakość obsługi klienta oraz standardy likwidacji szkód na lepsze zmieniają się we wszystkich towarzystwach ubezpieczeniowych, głównie za sprawą wprowadzonych przez KNF nowych wytycznych.
Dużym ułatwieniem dla klientów, co niewątpliwie poskutkowało mniejszą liczbą reklamacji w ubezpieczeniach komunikacyjnych, było wprowadzenie w 2015 roku, Bezpośredniej Likwidacji Szkód. BLS upraszcza i przyspiesza likwidację szkody, a co za tym idzie zwiększa zadowolenie klientów.
Całość raportu Rzecznika Finansowego można przeczytać tutaj.
MZ