Aktualności27 kwietnia 2018

Rekordowy rok ERGO Hestii

ERGO Hestia po raz pierwszy przekroczyła barierę 5 miliardów złotych składki w ubezpieczeniach majątkowych. Rekordowy wynik techniczny za 2017 rok to efekt dynamicznego rozwoju spółki i poprawy rentowności. Dynamika sprzedaży w przypadku ubezpieczeń majątkowych i życiowych Spółek Grupy ERGO Hestia wyniosła 112,8 proc. Spółka majątkowa razem z Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia osiągnęła wartość składki przypisanej brutto na poziomie 5,854 mld zł. Zysk netto spółek sięgnął 191,95 mln zł, a wynik techniczny wyniósł 242,80 mln zł.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA, oferujące ubezpieczenia majątkowe, w ciągu dwunastu miesięcy 2017 roku zebrało 5,435 mld zł składki przypisanej brutto – to o 26,8 proc. więcej niż w 2016 roku. Wyniki finansowy i techniczny za 2017 rok osiągnęły poziom odpowiednio 190,72 mln zł oraz 215,89 mln zł.

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia SA zebrało w całym 2017 roku 419,01 mln zł składki przypisanej brutto, co oznacza spadek o 53,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Zysk netto spółki wyniósł 1,23 mln zł (dynamika 9,6 proc.), a wynik techniczny zamknął się na poziomie 26,91 mln zł (dynamika 95,3 proc.).

Jak mówi Grzegorz Szatkowski, wiceprezes STU ERGO Hestii ds. finansowych, cieszy zwłaszcza poprawa rentowności widoczna przede wszystkim w ubezpieczeniach komunikacyjnych. W dużym stopniu podniesiona została efektywność i obecnie wskaźnik kosztów firmy osiągnął jeden z najniższych poziomów na rynku. W minionym roku ERGO Hestia w obszarze IT skoncentrowała się na realizacji portfela projektów strategicznych. We współpracy z zewnętrznym partnerem technologicznym (Yanosik) powstało innowacyjne rozwiązania taryfikacyjne wykorzystujące telematykę, dostępne w ofercie produktów oferowanych pod marką YU!

W obszarze ubezpieczeń detalicznych 2017 był pierwszym pełnym rokiem wykorzystania potencjału nowoczesnej cyfrowej platformy sprzedaży i obsługi polis – iHestia. Na koniec 2017 roku iHestia wspierała w codziennej pracy ponad 11 tysięcy pośredników ubezpieczeniowych. Dzięki wprowadzonym innowacjom, już 7 na 10 operacji wykonywanych jest bez udziału ubezpieczyciela, a liczba kontaktów z towarzystwem, związanych z obsługą polisy, spadła o niemal 60%. iHestia zdecydowanie poprawiła efektywność sprzedaży, czego dowodem jest wzrost lojalności klientów i zwiększenie liczby klientów majątkowych o 10%. Platforma iHestia została doceniona przez rynek a prestiżowy magazyn Computerworld przyznał sopockiemu ubezpieczycielowi tytuł Lidera Informatyki 2017 wśród największych firm polskiego sektora finansowego.

WT

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 21 sierpnia 2017

Byśmy nie byli mądrzy po szkodzie

Czytaj dalej
Aktualności 23 lutego 2016

luty 2016

Czytaj dalej
Aktualności 11 lipca 2017

Podwyżki OC wyhamowały

Czytaj dalej
Aktualności 31 sierpnia 2018

Po RODO czas na IDD

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę