Ile skarg wpłynęło do Rzecznika Finansowego?

Małgorzata Zalewska Małgorzata Zalewska
Opublikowano: 17.02.2017, w kategorii:

Według szacunkowych danych klienci instytucji finansowych w ubiegłym roku złożyli około 17 tysięcy skarg do Rzecznika Finansowego – podaje Informacyjna Agencja Radiowa. To pierwsze zestawienie danych dotyczących działalności instytucji po reformie i przekształceniu rzecznika ubezpieczonych na finansowego.

Jak poinformował IAR przedstawiciel Rzecznika Finansowego, w 2016 roku do urzędu wpłynęło około 17 tysięcy skarg na instytucje finansowe z czego ponad 13 tysięcy dotyczyło kwestii ubezpieczeniowych. Najwięcej – bo aż 38% – skarg dotyczyło spraw związanych z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Natomiast jedna trzecia zażaleń dotyczyła ubezpieczeń na życie. Pozostałe zgłoszenia dotyczyły spraw bankowo-kapitałowych.

Na funkcjonowanie rynku bankowo-kapitałowego skarżyło się blisko 4 tysiące klientów. Jedna trzecia z tych wniosków dotyczyła prośby o interwencję rzecznika w sprawie kredytów konsumenckich, a ponad jedna czwarta – kredytów hipotecznych.

Na pytania klientów eksperci RzF odpowiadają również telefonicznie. W ubiegłym roku z prośbą o pomoc zadzwoniło 27 tysięcy osób. W tym przypadku również dominowały pytania o kwestie ubezpieczeniowe (ponad 14,5 tysiąca połączeń).  

Dokładne dane dotyczące ubiegłorocznej działalności Rzecznika Finansowego będą znane w marcu.

 

MZ

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Aplikacja JuniorGo od Avivy

Aplikacja JuniorGo od Avivy

Bilans weekendu majowego na polskich drogach

Bilans weekendu majowego na polskich drogach

Już ponad 2 mln Polaków ma ubezpieczenie zdrowotne

Już ponad 2 mln Polaków ma ubezpieczenie zdrowotne