Aktualności11 marca 2015

Sprawozdanie Rzecznika Ubezpieczonych za rok 2014

Wszyscy posiadacze ubezpieczenia po bezpłatne porady i informacje w zakresie przysługujących praw i środków działania mogą zgłosić się do Rzecznika Ubezpieczonych. Instytucja ta pomoże w wyjaśnieniu nieprawidłowości związanych z obsługą polisy oraz udzieli pomocy w przygotowaniu dokumentów niezbędnych do zbadania sprawy i wyjaśnienia, czy nie doszło do nadużyć krzywdzących ubezpieczonego.

 

12554743_m
fot. Sprawozdanie Rzecznika Ubezpieczonych

 

W roku 2014 do Rzecznika Ubezpieczonych wpłynęło 15 429 pisemnych skarg, to o -6,6% mniej niż w roku poprzednim. Jednak z interpretacji opublikowanego sprawozdania wynika, że spadek liczby zastrzeżeń nie jest efektem wyższego poziomu jakości obsługi klienta, lecz takich czynników jak m.in. mniejsza szkodowość w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

75% wszystkich odnotowanych zgłoszeń dotyczyło ubezpieczeń osobowych i majątkowych, a 25% odnosiło się do nieprawidłowości w dziale ubezpieczeń na życie. Warto podkreślić, że wpływające do Rzecznika sprawy kierowane są zarówno od samych zainteresowanych (73%), jak też za pośrednictwem pełnomocników i innych podmiotów (27%). Z analizy skarg wynika, że podobnie jak w latach ubiegłych, dominowały sprawy spowodowane z oddaleniem roszczenia przez ubezpieczyciela, niezadowoleniem z wysokości przyznanego odszkodowania lub świadczenia, opieszałości w postępowaniu odszkodowawczym oraz sposobu naliczania składek.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 18 sierpnia 2017

Szkody po nawałnicach

Czytaj dalej
Aktualności 27 lutego 2019

Startuje Akademia SuperAgenta!

Czytaj dalej
Aktualności 12 czerwca 2015

Koniec wojny cenowej?

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę