Superpolisa potwierdza – ubezpieczenia w sieci częściej kupują mężczyźni

Spośród wszystkich ubezpieczeń kupowanych na odległość najczęściej wybierana jest obowiązkowa polisa OC. Superpolisa sprawdziła, kto częściej ubezpiecza się przez internet

Bartłomiej Behnke Bartłomiej Behnke
Opublikowano: 12.12.2014, w kategorii:

Spośród wszystkich ubezpieczeń kupowanych na odległość najczęściej wybierana jest obowiązkowa polisa OC. Superpolisa sprawdziła, kto częściej ubezpiecza się przez internet i telefon – mężczyźni czy kobiety.

 

Najtańsze ubezpieczenie OC  poprzez tzw. kanał direct, a więc bezpośrednio w internecie lub przez telefon, kupić można w Polsce od ponad 10 lat temu. Czy po przeszłej dekadzie Polacy przekonali się do tej metody kupowania ubezpieczeń? Wydaje się, że tak. Potwierdzeniem są dane zebrane przez Polską Izbę Ubezpieczeniową (PIU), z których wynika, że w pierwszym półroczu 2014 roku na odległość zawartych zostało 2,87 mln polis o łącznej wartości 537 mln zł. W sieci i telefonicznie Polacy zdecydowanie najczęściej kupują obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne OC, za które zapłacili od stycznia do czerwca 300 mln zł. Polisy OC wybieramy najczęściej w kanale direct, ponieważ są obowiązkowe, ale i stosunkowo nieskomplikowane. Właściciele samochodów zdają sobie sprawę z zakresu ochrony, która jest taka sama we wszystkich towarzystwach. To ośmiela do zakupu bez udziału agenta, zwłaszcza że pozwala zaoszczędzić sporo czasu, a także pieniędzy dzięki możliwości porównania wielu ofert.

 

W sieci OC kupują mężczyźni

Według wyników zrealizowanego przez Gemius badania „E-commerce w Polsce 2014” do kupna ubezpieczenia w sieci przyznało się 27% spośród wszystkich robiących zakupy online mężczyzn i tylko 16% kobiet. Do podobnych wniosków doszliśmy analizując nasze statystyki sprzedaży polis OC na samochód w kanale direct. W Superpolisa.pl OC poszukiwane jest przede wszystkim przez mężczyzn, którzy dokonują aż 78% wszystkich transakcji. Odsetek ubezpieczeń kupowanych na odległość przez kobiety wynosi więc ogółem tylko 22%. Zasadnicza różnica dowodzi, że o ile w świecie realnym to kobiety częściej decydują o wydatkach i lepiej orientują się jak najkorzystniej wybrać towar, w przypadku zakupów online górują mężczyźni. Trudno upatrywać się źródła tego zjawiska jedynie w tym, że to mężczyźni zazwyczaj odpowiadają w domu za wydatki związane z motoryzacją. Istotne jest również ich podejście do zakupów dokonywanych przez internet. Mężczyźni częściej decydują się na zakup w sieci, ze względu na najtańsze ubezpieczenie OC. Superpolisa ułatwia porównanie cen polis i znalezienie najbardziej atrakcyjnej oferty.

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Nowa technologia w ubezpieczeniach?

Nowa technologia w ubezpieczeniach?

OC coraz droższe. A to nie koniec podwyżek – Głos Wielkopolski

OC coraz droższe. A to nie koniec podwyżek – Głos Wielkopolski

Bilans weekendu majowego na polskich drogach

Bilans weekendu majowego na polskich drogach