UOKiK: Elektropolisy kontrolowane przez tajemniczego klienta.
Pracownicy UOKiK (Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) działający na zasadzie tajemniczego klienta sprawdzili 16 sklepów z elektroniką w całej Polsce. Ważnym aspektem kontroli był czas jej wykonania. W sezonie przedświątecznym pod koniec ubiegłego roku 36 pracowników urzędu odwiedziło największe sklepy z elektroniką.
Jednym z elementów kontroli było sprawdzenie praktyk dotyczących ubezpieczeń sprzętu elektronicznego. UOKiK chciał przede wszystkim zweryfikować kwestie związane z dodatkowym ubezpieczeniem sprzętu, czyli tzw. przedłużoną gwarancją.
Zdarzają się sytuacje, że w warunkach tego rodzaju polis znajdują się różnorodne wyjątki, które nie zapewniają pełnej ochrony sprzętu, nawet mimo wcześniejszych zapewnień sprzedawcy.
W trakcie kontroli sprawdzano, czy sprzedawcy nie wymagali zakupu polis oraz jak wyglądał sposób informowania o ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Aktualnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie, które ma na celu wyjaśnienie i analizę zgromadzonych materiałów.
WT