Aktualności2 maja 2019

UOKiK: Elektropolisy kontrolowane przez tajemniczego klienta.

Pracownicy UOKiK (Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) działający na zasadzie tajemniczego klienta sprawdzili 16 sklepów z elektroniką w całej Polsce. Ważnym aspektem kontroli był czas jej wykonania. W sezonie przedświątecznym pod koniec ubiegłego roku 36 pracowników urzędu odwiedziło największe sklepy z elektroniką.

Jednym z elementów kontroli było sprawdzenie praktyk dotyczących ubezpieczeń sprzętu elektronicznego. UOKiK chciał przede wszystkim zweryfikować kwestie związane z dodatkowym ubezpieczeniem sprzętu, czyli tzw. przedłużoną gwarancją.

Zdarzają się sytuacje, że w warunkach tego rodzaju polis znajdują się różnorodne wyjątki, które nie zapewniają pełnej ochrony sprzętu, nawet mimo wcześniejszych zapewnień sprzedawcy.
W trakcie kontroli sprawdzano, czy sprzedawcy nie wymagali zakupu polis oraz jak wyglądał sposób informowania o ogólnych warunkach ubezpieczenia.  

Aktualnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie, które ma na celu wyjaśnienie i analizę zgromadzonych materiałów.

WT

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy