Aktualności26 marca 2015

W Warcie płaci się według swojego profilu ryzyka

Alternatywą dla cenowej rywalizacji towarzystw ubezpieczeniowych może być innowacyjny sposób oceny ryzyka i konsekwentne inwestowanie w rozwój oferty produktowej. Za przykład pozytywnych efektów tego typu działań posłużyć może TUiR Warta działające pod dwiema markami – Warta i HDI. W 2014 roku zyski spółki wyniosły 279,42 mln zł. To blisko 15% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

 Wynik finansowy odnotowany przez ubezpieczyciela to dowód na to, że sprawdza się unikatowa strategia oferowania klientom produktów w pełni dopasowanych do ich potrzeb. W ubiegłym roku Warta rozbudowała zindywidualizowany model określania cen ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkaniowych oraz dla małych i średnich firm. Każdorazowo wysokość składki ustalana jest według dopasowanego profilu ryzyka. Dla przykładu, przy ustaleniu wysokości składki za ubezpieczenie samochodu brane jest pod uwagę około 30 parametrów. Dzięki temu każdy kierowca może mieć pewność, że cena jego ubezpieczenia jest proporcjonalna do realnego ryzyka.

15437911_m
fot. Warta odnotowuje zyski

Ubezpieczyciel przyznaje także, że zauważalne są już pierwsze efekty szeregu inwestycji w obszarze likwidacji szkód. Nowy system informatyczny przyczynił się do poprawienia efektywności. Dzięki czemu klienci likwidujący szkody rzeczowe z OC i AC byli dwukrotnie częściej niż rok wcześniej obsługiwani w ramach szybkich ścieżek. Obecnie już co piąta tego typu sprawa prowadzona jest w trybie uproszczonym.

 

 

PF

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 26 marca 2018

UNIQA wprowadza zmiany w AC

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy