Generali: kolejne narzędzia do zdalnej likwidacji szkód
Generali Online i AudaFoto to najnowsze zdalne narzędzia do likwidacji szkód w Generali. Pierwsza z ww. aplikacji mobilnych już funkcjonuje, druga obecnie jest w fazie testów.
Generali Online pozwala na zdalne dokonanie oględzin szkody i stworzenie dokumentacji szkodowej. Kiedy szkoda wymaga oceny przez rzeczoznawcę, klient otrzymuje link do aplikacji Generali Online, instaluje ją na swoim telefonie i uruchamia. Podczas rozmowy telefonicznej rzeczoznawca łączy się z kamerą telefonu ubezpieczonego i zdalnie ogląda uszkodzone przedmioty czy pojazd, fotografuje szkodę oraz związane z nią dokumenty aparatem ze smartfona klienta, tworząc w ten sposób przy pomocy aplikacji pełną dokumentację szkody.
Od momentu wdrożenia za pośrednictwem Generali Online zostało obsłużonych ponad 3 tysiące spraw.
W lipcu z aplikacji skorzystało ponad 30% klientów, którzy zgłosili szkody wymagające oceny rzeczoznawcy.
Testowana aplikacja AudaFoto pozwoli wykonać dokumentację szkody komunikacyjnej klientom bez konieczności umawiania się na rozmowę telefoniczną z rzeczoznawcą. Klient za pomocą smartfona z zainstalowaną aplikacją AudaFoto będzie mógł wykonać zdjęcia uszkodzonego pojazdu w dowolnym czasie, a fotografie automatycznie znajdą się w tzw. teczce szkodowej.
Samodzielną likwidację szkód majątkowych (zalaniowych) i komunikacyjnych umożliwiają dwie inne aplikacje – HomeSmart i AudaSmart – wprowadzone przez Generali przed kilkoma miesiącami. Skracają one czas związany z likwidacją techniczną szkody oraz wypłatą odszkodowania – obecnie już 25% szkód zalaniowych jest likwidowanych przez aplikację HomeSmart.
WT