Aktualności11 sierpnia 2015

Mniej skarg ubezpieczonych

Pierwsze półrocze 2015 r. było kolejnym okresem, w którym liczba skarg skierowana do Biura Rzecznika Ubezpieczonych była niższa od odnotowanej rok wcześniej.

Mimo tego, że przez pierwsze sześć miesięcy tego roku klienci towarzystw ubezpieczeniowych skierowali o 5% mniej skarg, to Rzecznik podtrzymuje swoją opinię, że malejąca liczba zgłoszeń nie świadczy jeszcze o poprawie sytuacji na rynku ubezpieczeniowym.

Z opublikowanego sprawozdania wynika, że do końca czerwca Rzecznik Ubezpieczonych otrzymał 7564 pisemnych skarg dotyczących indywidualnych spraw z zakresu problematyki ubezpieczeń gospodarczych. To o 5% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Podobnie jak w minionych latach, najliczniejsza grupa skarg, odnosiła się do ubezpieczeń komunikacyjnych. Ubezpieczeni kierowcy złożyli aż 3533 skargi. To blisko połowa ogółu spraw skierowanych do Rzecznika. W porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku udział skarg dotyczących tej problematyki spadł o 3,7 %. Zmniejszył się również udział skarg odnoszących się do obowiązkowego ubezpieczenia OC.

shutterstock_75103249
fot. Zmniejsza się ilość skarg na ubezpieczycieli.

Mimo widocznego spadku liczby zastrzeżeń Rzecznik Ubezpieczonych zauważył, że „nadal można zaobserwować pewne nieprawidłowości występujące na rynku ubezpieczeniowym. Oznacza to, iż skala nierespektowania prawa przez część podmiotów rynku ubezpieczeniowego względem poszkodowanych jest nadal znacząca”.

Warto dodać, że już niedługo instytucja Rzecznika Ubezpieczonych zostanie zamieniona w Rzecznika Finansowego, który będzie miał szersze kompetencje i służyć będzie większej grupie klientów instytucji finansowych.

 

BC

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy