Aktualności30 października 2019

MÓWI SIĘ W BRANŻY

Miniony miesiąc obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Sytuacje na rynku ubezpieczeń skomentowali: Tomasz Starus, członek zarządu Euler Hermes odpowiedzialny za ocenę ryzyka, Rzecznik Finansowy Mariusz Golecki, Aleksandra Droszcz – dyrektor Działu Kompetencji i Wsparcia Sprzedaży z PKO Ubezpieczenia, Renata Mentlewicz, dyrektor biura TFG oraz Artur Skiba, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w AXA Polska.

1. Tomasz Starus, członek zarządu Euler Hermes odpowiedzialny za ocenę ryzyka skomentował dane zebrane przez Euler Hermes z trzech kwartałów 2019 r., z których wynika, że w Monitorach Sądowych i Gospodarczych opublikowano informację o 757 niewypłacalnych polskich firmach.

– Nie jest to na pewno kwestia przypadku, popytowa lub nawet chwilowego splotu kilku czynników. Mimo że wzrost gospodarczy nadal jest solidny, to prosperita sprzyjała tylko tym firmom, które na czas postawiły na optymalizację kosztów i zwiększenie rentowności. Pozostali przedsiębiorcy nie zostali zaskoczeni zmianą poszczególnych czynników rynkowych, ale zderzyli się ze zmianą całego rynku. Obecnie rynku pracownika, skoncentrowanego nie tylko na dystrybucji, ale i w ślad za tym produkcji, rynku szybkiego przepływu informacji promującego wartość dodaną, a nie naśladownictwo, rynku otwartych granic i internacjonalizacji nie tylko dostaw, ale i kryzysów. Rynku z szybko domykanym systemem podatkowym, na którym urząd skarbowy przejął inicjatywę, korzystając m.in. z digitalizacji w większym stopniu niż wiele polskich firm.

2. Mariusz Golecki skomentował fakt zastąpienia Aleksandry Wiktorow na stanowisku Rzecznika Finansowego.

– Mam nadzieję, że sprostam wyzwaniu, które polega na skutecznej ochronie inwestorów oraz wszystkich interesariuszy, biorąc pod uwagę dynamikę rynku finansowego. Obejmuję urząd Rzecznika Finansowego w przełomowym momencie, jeśli chodzi o kwestię tzw. kredytów walutowych. Moim priorytetem na najbliższe tygodnie będzie dokonanie analizy orzeczenia TSUE oraz orzeczeń polskich sądów w tych sprawach. Na tej podstawie przedstawimy praktyczne możliwości, jakie mają obecnie posiadacze tego typu umów. Pozwoli to podjąć świadomą decyzję albo o wejściu w spór sądowy, albo o ugodowym jego rozwiązaniu. Wierzę, że ta druga opcja daje dużą większą elastyczność i jest dobrą – dla obu stron: banków i klientów – alternatywą dla drogi sądowej. Oczywiście tych, którzy zdecydują się na postępowanie sądowe, będziemy konsekwentnie wspierać tzw. istotnymi poglądami. (…) Chciałbym, żeby mój zespół możliwe wcześnie identyfikował zagrożenia, jeśli chodzi o konstrukcję produktów, praktyki podmiotów rynku finansowego w zakresie ich oferowania, a także dostrzegał luki w regulacjach. Powinniśmy jak najszybciej podejmować działania, zanim jakieś negatywne rozwiązania czy praktyki rozprzestrzenią się ze szkodą dla klientów i inwestorów.

3. Aleksandra Droszcz, dyrektor Działu Kompetencji i Wsparcia Sprzedaży z PKO Ubezpieczenia odniosła się do wsparcia doradców bankowych w sprzedaży ubezpieczeń.

– W PKO Banku Polskim mamy ponad 10 tys. doradców, którzy oferują nasze ubezpieczenia. To szeroka gama produktów, począwszy od ubezpieczeń powiązanych z produktami bankowymi, z których korzystają nasi klienci już od wielu lat, po samodzielne produkty ubezpieczeniowe, takie jak na przykład OnkoPlan. Mamy zróżnicowane produkty i wyspecjalizowanych doradców, którzy w zależności od profilu klienta, proponują ubezpieczenia dostosowane do oczekiwań i potrzeb ubezpieczeniowych. Ponad 7 tys. doradców opiekuje się klientami podstawowymi, są też doradcy specjalizujący się w bankowości osobistej, obsłudze małych i średnich firm czy bankowości hipotecznej.

4. Renata Mentlewicz, dyrektor biura TFG skomentowała uruchomienie przez marszałka województwa mazowieckiego procedury wynikającej z gwarancji ubezpieczeniowej organizatora turystyki udzielonej przez Allianz Partners (AWP P&C S.A. Oddział w Polsce) w związku z złożonym 25 września 2019 roku przez biuro podróży Neckermann Polska oświadczenia o niewypłacalności.

Będziemy wypłacać środki dopiero, gdy zabraknie środków z gwarancji. Bezpośrednio nie kontaktujemy się z poszkodowanymi. Dostajemy pełną informację o tak zwanej likwidacji szkody od gwaranta, który jest pierwszym filarem. (…) Z naszych szacunków wynika, że na wypłaty dla turystów wystarczy. Jeśliby nam zabrakło, możemy – zgodnie z przepisami prawa – te pieniądze na szybko pożyczyć z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego lub w banku. My mamy takie zadanie, żeby wszystkie roszczenia poszkodowanych klientów zostały zaspokojone.

 

JN

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę