Aktualności12 września 2015

Pierwsze półrocze podsumowane – PZU, UNIQA i Link4 z dobrym wynikiem

Ze względu na wprowadzenie wytycznych KNF oraz wdrażanie bezpośredniej likwidacji szkód przez kolejne firmy ubezpieczeniowe pierwsze półrocze 2015 roku miało być ciężkim okresem dla branży ubezpieczeniowej.

Tymczasem po podsumowaniu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku przedstawiciele firm ubezpieczeniowych chwalą się dobrymi wynikami. PZU informuje o rekordowej sprzedaży polis, UNIQA donosi o wzroście zysków o jedną czwartą, a z raportu Link4 możemy dowiedzieć się o zebranych ponad 250 milionach złotych składki.

Przez pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku grupa PZU sprzedała ubezpieczenia o rekordowej wartości 9,13 mld złotych. To aż o 8,2% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W pierwszym półroczu ubezpieczyciel odnotował zysk netto ponad 1,3 mld złotych. Podsumowanie wyników finansowych stawiają PZU w gronie najbardziej dochodowych instytucji w kraju i Europie. Świadczy to o umiejętnym wyczuciu zmieniającego się rynku oraz odpowiednim dopasowaniu produktów do wymagań klientów. Receptą na sukces ubezpieczyciela są przemyślane i perspektywiczne decyzje, które pomagają wykorzystywać wszystkie przewagi konkurencyjne Grupy PZU.

Z raportu opublikowanego przez UNIQA dowiadujemy się o poprawie wyniku finansowego. Zysk brutto spółek wyniósł 25,4 mln zł. To o 25% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Ubezpieczyciel satysfakcjonujący wynik zawdzięcza koncentracji na utrzymaniu wzrostu w liniach produktowych gwarantujących rentowność. Chodzi tu o ubezpieczenia majątkowe oraz życiowe, w których odnotowano wzrost składek. Z kolei w ubezpieczeniach komunikacyjnych składka przypisana skurczyła się o 15,5%.

Raportem z pierwszego półrocza chwali się również Link4. Ubezpieczyciel w dokumencie podsumowującym półrocze poinformował o zebraniu ponad 250 milionów złotych składki. To 23% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Nowy właściciel, PZU, wyznaczył LINK4 ambitne cele: 1 miliard złotych składki w 2020 roku. Aby to osiągnąć LINK4 musi rozwijać się lepiej niż rynek z wykorzystaniem dwóch głównych kanałów dystrybucji: agentów oraz directu – tłumaczy Roger Hodgkiss, prezes LINK4.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę